חוות דעת רפואית אונקולוגית

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

אונקולוגיה

חוות דעת רפואית אונקולוגית היא חוות דעת שעוסקת במחלת הסרטן. חוות הדעת האונקולוגית אמורה לספק הערכה אובייקטיבית אודות מצבו הרפואי של חולה הסרטן, יכולותיו והצורך שלו בעזרה.

כיום חיים במדינת ישראל חולי סרטן רבים, אשר נאלצים לקבל תמיכה מהביטוח הלאומי וממסגרות נוספות. כחלק מחוות הדעת האונקולוגית, המערכת התומכת מקבלת את המידע הרפואי הרלוונטי להחלטה על מתן התמיכה.

 בנוסף, במקרים רבים נדרשת חוות דעת אונקולוגית על רקע גורמים משפטיים. במקרים רבים של רשלנות רפואית החולים או בני משפחתם יכולים לתבוע את הרופאים המעורבים ברשלנות ולקבל פיצויים. במקרים אלה, בית המשפט דורש חוות דעת רפואית מפורטת במטרה להבין האם באמת היתה רשלנות והאם יש מקום לפיצוי.

חוות דעת רפואית לביטוח הלאומי

רוב החולים האונקולוגיים זכאים על פי חוק לסיוע מהביטוח הלאומי בהתאם למצבם הרפואי ולמחלתם. על ידי מתן חוות דעת רפואית, יכולים המוסד לביטוח לאומי ומסגרות תמיכה נוספים (כמו חברות ביטוח פרטיות) לסייע לחולים ולספק להם תמיכה הכוללת תמיכה כלכלית, עזרה סיעודית וסיוע נוסף.

הביטוח הלאומי וחברות הביטוח הפרטיות מחייבות קבלת חוות דעת רפואית עדכנית על מנת להבין את מצב החולים ולהחליט על גובה הפיצוי והתמיכה שיקבלו.

מקרים של אבחנה שגויה

בחלק מהמקרים האונקולוגיים, קיים קושי רב באבחנת המחלה ובניהול המקרה. במקרים מסויימים, בהם האבחנה אינה חד משמעית לא תמיד מגיעים בקלות לאבחנה הנכונה, ומטפלים בחולים על סמך אבחנה שגויה. במהלך אבחנת מחלות אונקולוגיות נעזרים במספר אנשי מקצוע, כמו פתולוגים, רדיולוגים, כירורגים ואונקולוגים, אשר שילוב הממצאים שלהם מביא לבנ המחלה ודרגת החומרה שלה. בדומה למקרים רפואיים אחרים, גם במקרים אונקולוגיים יכולות להופיע טעויות, בין אם על רקע טעות אנוש שמקורה באבחנה גבולית וקשה ובין אם על רקע רשלנות רפואית אמיתית.

חוות דעת משפטית רפואית אונקולוגית

במקרים אלה, חוות הדעת הרפואית משמשת את מערכת המשפט בתביעות על רשלנות רפואית, אשר תפקידן לקבוע האם היתה רשלנות והאם התובעים זכאים לפיצויים. על סמך חוות הדעת הרפואית, אשר אמורה לספק דעה אובייקטיבית ממקור מקצועי מוסמך, ניתן להחליט על תוצאות המשפט ולהביא להרשעה או לזיכוי.

מקרים בהם הטיפול אינו מיטבי

הטיפול במחלת הסרטן הוא טיפול קשה ותוצאותיו לא תמיד צפויות , ועל כן קשה מאוד להעריך את הפרוגנוזה בחלק גדול מאוד מהמקרים. ברוב המקרים, הרופאים מטפלים בחולים על פי פרוטוקולים מקובלים, אשר נקבעו על סמך מחקרים רפואיים ארוכים. במקרים נדירים, בוחרים הרופאים (בשיתוף עם החולים כמובן) להתחיל בטיפולים נסיוניים, אשר עדיין נמצאים בתהליכי אישור.

אופן הטיפול הכולל טיפולים כירורגיים והקרנות, ובחירת התרופות חשובים ביותר להצלחת תהליך הטיפול במחלת הסרטן. למרות המאמץ הרב, במקרים רבים הטיפול הרפואי לא מצליח, גם כאשר ניתן על ידי ידיים טובות ומנוסות.

במקרים אלו, בהם למרות מאמצי טיפול קשים הטיפול הרפואי לא עזר לחולים, קיימים מקרים בהם החולים ובני משפחתם מבקשים חוות דעת רפואית במטרה להבין האם הטיפול במחלה היה הטיפול הטוב ביותר שניתן לתת.

במקרים אלה, פונים החולים ומשפחתם אל רופאים מומחים אשר מספקים חוות דעת רפואית אונקולוגית, מציגים להם את התיק הרפואי שלהם ואת היסטוריית הטיפולים וכך מאפשרים להם להחליט האם הטיפול היה על פי הפרוטוקולים המקובלים או שמדובר בטיפול שלא נבחר על סמך הספרות הרפואית העדכנית.

במקרים מסוימים, יבחרו נותני חוות הדעת לשוחח עם הרופא המטפל במטרה להבין את השיקולים השונים שהיו לו בבחירת הטיפול ולאפשר לו להסביר מה עמד מאחורי ההחלטות הטיפוליות השונות.

ראו גם:

חוות דעת רפואית – תחום כלי הדם

חוות דעת רפואית – תחום קרדיולוגיה ולב

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו