חוות דעת רפואית בצבא

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

במקרים של מחלה או פגיעה מתעורר הצורך בקבלת חוות דעת רפואית. חוות דעת רפואית מסייעת בתהליך מיצוי הזכויות הרפואיות של החייל או המועמד ועוסקת בתחומים שונים כגון זכויות צבאיות, תביעות משפטיות, חוק נכי צה"ל, ערעורים, משפחות שכולות, פציעות, ניתוחים, רשלנות רפואית בצבא ועוד.

רשלנות רפואית בצבא

חיילים ואנשי מילואים זכאים לחוות דעת רפואית וייעוץ משפטי הניתנים במקרים רבים באופן פרטי באמצעות פנייה לגורמים וחברות העוסקות בתחום.

הייעוץ ניתן על ידי רופאים ואנשי מקצוע המתמחים בתחום בצמוד לעורכי דין, סוכני ביטוח וגורמים נוספים. בעת הצורך, חיילים יכולים להגיש תביעות במסגרת חוקים וזכויות בהסתמך על חוק הנכים, השיקום והתגמולים.

טרם הפנייה לגורמים המתאימים לצורך קבל חוות דעת רפואית, חשוב לאסוף את כל האישורים הרפואיים והמסמכים הרלוונטיים לתביעה. רצוי לפנות בהקדם לעורך דין ולתעד את הנזק הנגרם כדי שזה יוכל לסייע בתהליך כדי למנוע טעויות. כמו כן, העורך דין יכול להפנות את הפונה לגורמים המתאימים לצורך המשך התהליך.

הרשלנות הרפואית נגרמת במרבית המקרים בעקבות קבלת טיפול בלתי הולם, אי מעקב רפואי, אבחון מחלה בשלב מאוחר ורשלנות בטיפול הרפואי.

כיום, מדינת ישראל מחוייבת לשלם לנכי צה"ל פיצויים מכוח פקודת הנזיקין וזאת לאחר שנקבע והוכח כי החייל נפגע בעת השירות. חוק הנכים טומן בחובו מטרות סוציאליות של סיוע וטיפול באנשי הבטחון אשר נפגעו במהלך שירותם. חוות דעת רפואית מלווה את הפונה בתהליך למיצוי זכויותיו הרפואיות המלאות וקבלת הפיצויים.

פציעות וחבלות בעת השירות

במקרים בהם חייל נפצע או נפגע במהלך השירות, ניתנת לו הזכות לפנות לרופא באופן מיידי. מיד עם הפציעה החייל יכול לדרוש ממפקדו לחתום על דו"ח פציעה המתאר את הפגיעה באופן מפורט. חלק מן הפציעות המתרחשות במהלך החופשה מזכות את החייל בפיצוי בתנאים מסויימים, בתנאי שהחייל לא עבד או עסק בעיסוק שקיבל עבורו תמורה בעת שירותו.

חוות דעת שנייה

חייל או אזרח הסבורים כי הטיפול הרפואי הניתן אינו יעיל ואינו משרת את המטרות הרפואיות כראוי, זכאים לפנות לרופא פרטי על מנת לקבל חוות דעת שנייה.

מומלץ לצלם ולתעד את התיק הרפואי וכל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים כמו הפניות רופא יחידה ורופאים מומחים, מסמכי חר"פ, תעודות, אשפוזים והפניות לחדר מיון. חשוב להקפיד לשמור על המסמכים המקוריים. המידע הנ"ל עשוי לסייע ולקצר את התהליך.

תביעה משפטית

חוות דעת רפואית משרתת את חייל במהלך שירותו הצבאי במקרים בהם נפצע או חלה וקיימת עילה לתביעה. לא רק פציעות בשדה קרב מוכרות כפציעות אשר נגרמו במהלך השירות. מחלות ופגיעות שונות מתרחשות במהלך השירות הצבאי. את התביעה החייל יכול לבצע באגף השיקום של משרד הבטחון.

בהמשך, תידון הוועדה בדבר בקשתו לפיצועים. במהלך התביעה החייל יזדקק לצרף חוות דעת רפואית מטעם מומחה. קצין התגמולים רשאי להפנות את החייל למומחה רפואי מטעמו. חשוב להיוועץ בעורך דין הבקיא הן בתחום חוק הנכים והן בפסיקות בתי המשפט.

חוות דעת פסיכיאטרית

חוות דעת פסיכיאטרית לצה"ל נועדה למקרים בהם קיים חשש כי החייל או המועמד יסבלו מבעיות נפשיות או בעיות אשר יחמירו בעקבות השירות בצה"ל. במקרים אחרים, חוות הדעת יכולה לסייע למועמדים אשר מאובחנים עם בעיות נפשיות ורוצים לשרת בצה"ל.

חוות הדעת יכולה לסייע לאותם המועמדים למצוא את המסגרת והתפקיד המתאים להם בצה"ל. חוות הדעת מוגשת לוועדה הצבאית ומסייעת לקב"ן ולוועדה הרפואית להעריך את מצבו של המועמד.

אולי יעניין אותך גם:

חוות דעת רפואית דימום מוחי

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו