חוות דעת רפואית במקרים של מיגרנה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מיגרנה היא כאב ראש חמור אשר לעתים קרובות מלווה בסימני אזהרה קודמים כגון הבזקים של כתמי אור, עיוורון, נימול בגפיים, בחילות, הקאות, והופעת רגישות לאור וקול. כאבי הראש החמורים המאפיינים מיגרנות, עשויים להימשך שעות או אפילו מספר ימים.

מיגרנה מתרחשת כתוצאה משילוב של הרחבת כלי דם ושחרור של חומרים כימיים מסיבי העצב המקיפים את כלי דם.

במהלך כאב הראש, גדלים העורקים הנמצאים בצד החיצוני של הגולגולת מתחת לעור. דבר זה גורם לשחרור של חומרים כימיים אשר גורמים לדלקת, כאב, והרחבה נוספת של העורקים.

כאב הנובע ממיגרנה גורם למערכת העצבים הסימפטית להגיב בצורת בחילה, הקאות ושלשול. תגובה זו מעכבת את התרוקנות תכולת הקיבה אל עבר המעי הדק (דבר המשפיע על ספיגת המזון), מקטין את זרימת הדם (דבר הגורם לתחושת קור בגפיים) ומגביר את הרגישות לאור וקול.

חוות דעת רפואית וביטוח לאומי

לסובלים ממיגרנה מגיעות זכויות רפואיות על פי רמת חומרת המחלה. על מנת לתערך את גובה התשלומים המועברים לחולה במיגרנה יידרש הוא להצטייד בחוות דעת מקצועית מפי מומחה אשר יבחן את מצבו הפיזי.

בעזרת חוות הדעת המקצועית שניתנה בהמלצת הרופא ובתוספת שקלולים נוספים הנקבעים דרך ועדה רפואית יוחלט גובה הפיצוי והסיוע אותו יקבל החולה מביטוח לאומי. כמו כן, לא רק ביטוח לאומי מבקש להתצטייד בחוות דעת זו אלא גם חברות ביטוח פרטיות.

באילו מקרים ניתנת חוות דעת רפואית שנייה?

חוות דעת רפואית שנייה יכולה להיות מוצדקות במקרים בהם הרופא מהסס או כאשר הרופא מסרב לתת אבחנה רשמית או כאשר האבחנה שסופקה אינה משכנעת.

חוות דעת שנייה נדרשת גם כאשר המטופל מרגיש כי האבחנה שניתנה אינה מדויקת. במקרה זה, חוות דעת שנייה יכולה לספק שקט נפשי ולהבטיח למטופל כי יקבל את הטיפול הראוי והתואם למצב הספציפי.

ברגע שאבחנת המיגרנה ניתנת, דיון על אפשרויות הטיפול וכיצד הן נעשות, דרכי פעולתן ויעילותן מותאמות לאורח החיים, מתקיים בין המטופל ובין הרופא.

הרופא נושא באחריות ולדון באותם שינויים באורח החיים אשר עשויים לסייע בהפחתת תדירותם שלהתקפי המיגרנה. במקרים בהם הרופא מוסר מרשם עם הסבר מועט ובלתי ברור, או לחילופין נוצר מצב בו הרופא המטפל מתעלם מהתנגדות המטופל לתכנית הטיפול שהוצעה, חוות דעת שנייה היא אמצעי הכרחי.

אי אבחנת מיגרנה ורשלנות רפואית

מיגרנה היא מצב העשוי לגרום להשבתת פעולות יומיות שגרתיות. הגורמים למיגרנה במרבית המקרים אינם ידועים, דבר המקשה על אופן הטיפול.

חוות דעת רפואית בתחום המיגרנה ניתנת במקרים חמורים בהם מתעוררת הגבלה משמעותית המסיטה את האדם מפעולותיו ומכבידה על תפקודו היומי. בנוסף, חוות דעת רפואית ניתנת כתוצאה מרשלנות רפואית ונזקים הנגרמים במקום התעסוקה.

תביעות משפטיות

לא פעם תועדו מקרים של מטופלים הפונים לרופאים עם תלונות על התקפי מיגרנה ובחילות. למטופלים ניתנו תרופות לטיפול כנגד בחילות כדי להקל על אי הנוחות אשר נגרמה.

בהמשך, אותם מטופלים טענו כי הטיפול אינו מקל על התחושות והפעם, הטיפול שנעשה היה רחב יותר והוזרקו חומרים דרך הורידים.

הזריקות שניתנו חדרו בשוגג לעורקים. מצב מסוכן זה מכונה בשם "הזרקה תוך עורקית" ומעלה את הסיכון של המטופל למצב של נמק בלתי הפיך. כאשר השיטה המועדפת להזרקה הינה תוך שרירית בהתאם להוראות תווית המוצר.

תועדו מקרים נוספים של טיפול בלתי הולם שניתן למטופלים המתלוננים על מיגרנות, דבר שהחמיר את מצבם וגרם לחוסר נוחות ואי תפקוד ממושך. חוות דעת רפואית מציגה בפני המטופל את הזכויות העומדות בפניו כנגד הרשלנות שנגרמה לו. כמו כן מעניקה סיוע בתהליך. בהמשך, ניתן לערב גורמים משפטיים במידה ונמצאו ראיות מתאימות.

למרבה הצער, בעוד שמרבית הרופאים טוענים כי מיגרנה היא תופעה נוירולוגית הגורמת לכאב חמור ואף עשויה להוביל לנכות תפקודית קשה, קיימים אנשי מקצוע בתחום הבריאות אשר נוטים לקבוע כי מיגרנה הינה כאב ראש חולף בלבד. כאשר אצל המטופל מתעוררת התחושה כי הרופא ממעיט במצבו הנוכחי, מומלץ לפנות ולקבל חוות דעת רפואית נוספת.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו